Ja, je leest de titel goed. Natuurlijk weet je wat je verkoopt. Maar weet je ook wat je ├ęcht verkoopt? En hoe communiceer je dat op je website?

 

Heb je de methode omschreven of de oplossing?

Even een voorbeeld:
Wekelijks ga ik naar de fysiotherapeut voor een bekkenbodem behandeling. Deze behandelt mij van jongs af aan dus ik heb vertrouwen in haar en ze weet wie ik ben.

Bezoek ik de website dan zie ik een pagina met informatie over bekkentherapie. Deze informatie vertelt me waardoor problemen bij de bekkenbodem kunnen ontstaan en bij welke klachten je bekkentherapie kunt inschakelen.

Ik mis iets. Ik mis de gevolgen van de behandeling. Door de behandeling ga ik me weer fijner voelen. Ik kan me lekkerder bewegen. Mijn energieniveau stijgt doordat de pijn weg is en mijn bekken voelen niet meer stijf aan. Dat is wat ik wil weten om ergens mee in zee te gaan.

 

Nog een voorbeeld:

Stel, je bent lifestylecoach en helpt mensen bij het aanpassen van hun eetgewoontes. Maar waarom zal ik mijn eetgewoontes moeten aanpassen. Benadruk de gevolgen van de dienst die jij verkoopt.

Verkoop jij een suikervrij dieet? Kruip in de huid van je ideale klant. Waar verlangt die naar? Dat gebruik jij in je communicatie.

Dus je verkoopt geen suikervrij dieet maar iets van

  • Elke dag met veel energie naar je werk
  • Geen after dinner dip meer
  • Geen dagelijks inkakmoment meer
  • Je voelt je niet meer duf

Het suikervrij dieet is een middel om bij het doel te komen. Het doel, dat is wat je verkoopt.

Ik ben benieuwd hoe jij je product omschrijft? Gebruik jij net als zoveel anderen het middel of ga je echt in op de gevolgen van de dienst die je verkoopt? Laat het me weten.