Facebookadvertenties zijn de manier om op Facebook bekend te raken bij je doelgroep. Het mooie van dit platform is dat je je advertentie aan een doelgroep kunt laten zien die je heel nauwkeurig kunt opstellen. Als begeleider van zwangeren wil jij niet dat je advertentie wordt getoond aan niet-zwangeren. Zonde, weggegooid geld. Alleen zwangeren, en misschien ook alleen in jouw regio, hebben interesse in jouw aanbod.

Of als kindercoach zoek je de ouders met kinderen. Aan mensen zonder kinderen heb je niets, zij hoeven je advertentie niet te zien.

Zo fijn werkt adverteren via Facebook. Maar denk niet dat het zomaar gaat. Ook hier zit een hele strategie achter. Het maken van verschillende doelgroepen kan al een dingetje zijn. En heb je de pixel wel op je website staan om mensen te monitoren. Na lang schrijven en schrappen staat de tekst, hèhè eindelijk. Nu wordt het tijd voor een aantrekkelijke afbeelding. Een afbeelding die in één oogopslag aangeeft wat je wilt vertellen. Facebook heeft zo zijn richtlijnen en keurt niet alle afbeeldingen goed. Welke afbeeldingen kun je wel gebruiken voor jouw bedrijf?

Gebruik geen voor en na foto’s

Een keihard bewijs van jouw behandeling of methode zijn de voor en na foto’s. Een foto van de persoon voor de behandeling en na de behandeling. Of een foto van een persoon voor het volgen van een dieet of er na. Maar helaas, Facebook keurt het gelijk af.

Geen taille in beeld

Ook hier geldt dat Facebook deze advertentie zonder pardon afkeurt. En dat terwijl het eindresultaat in combinatie met emotie heel goed werkt. Maar helaas, het is in strijd met de regels omdat het over gewichtsverlies gaat.

Geen ingezoomde lichaamsdelen

Gebruik geen afbeeldingen waar je ingezoomde lichaamsdelen ziet. Dus als pedicure plaats je geen afbeelding met alleen een voet.

Wat mag je dan wel gebruiken?

Een foto van mensen die werken aan een gezonde levensstijl. Een persoon die een groentesap drinkt of hardlopende mensen. Of de voet die je aan het behandelen bent waarbij de persoon helemaal zichtbaar is. Er zijn nog zat mogelijkheden die over blijven en wel toegestaan worden. Facebook heeft een officiële lijst met foto’s opgesteld die wel of niet gebruikt mogen worden in de advertentie. Benieuwd of de foto die jij voor ogen had wel volgens de richtlijnen is? Dan raad ik je zeker aan om deze lijst te bekijken.

Eigen foto’s

Mijn beste tip van vandaag is; gebruik eigen foto’s. Foto’s die je bij voorkeur laat maken door een professionele fotograaf. Ze zijn uniek en niemand gebruikt ze.

zichtbaarheidschecklist

Wil jij meer zichtbaarheid voor meer succes?

Download dan DE zichtbaarheidschecklist die jou gaat helpen naar meer resultaat.

Je leert onder andere:

* Waarom online zichtbaarheid zo belangrijk is
* Dat jouw verhaal goed waard is en hoe je deze ontdekt
* Hoe jij je angsten om zichtbaar te zijn onder ogen kunt komen
Welke concrete acties te kunt maken om zichtbaar te zijn

De aanvraag van de zichtbaarheidschecklist is gelukt!